Coraz bardziej popularne w Polsce stają się transakcje bezgotówkowe. Niestety wciąż są w Polsce miejsca, w których nie zapłacimy kartą. W związku z tym  Związek Banków Polskich, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii wraz z wydawcami kart zdecydowali się na uruchomienie Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa.

Polska Bezgotówkowa

Polska Bezgotówkowa – założenia programu

W ramach programu przedsiębiorcy mogą pozyskać od 6 agentów rozliczeniowych bezpłatne terminale. Niektórzy przedsiębiorcy prowadzący obrót detaliczny mogą pozyskać dofinansowanie nawet 3 terminali płatniczych przez okres roku.

Dzięki programowi w Polsce w ciągu 3 lat ma przybyć około 500 000 nowych terminali jak szacują twórcy programu.  Ma to pomóc w unowocześnieniu przedsiębiorcom z sektora handlowo-usługowego ich biznesu.

 

Polska Bezgotówkowa – kto może zgłosić się do programu?

Program Polska Bezgotówkowa skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą akceptować transakcje bezgotówkowe jako nową metodę płatności w ich biznesie.

Aby wziąć udział w programie przedsiębiorcy muszą spełnić jeszcze inne warunki. Takie jak wymóg, by w okresie ostatnich 12 miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptować płatności bezgotówkowych. Dodatkowo w programie mogą wziąć udział przedsiębiorcy, którzy posiadają maksymalnie 5 placówek detalicznych.

 

Co otrzyma przedsiębiorca, który dołączy do Programu?

Jeżeli przedsiębiorca zdecyduje się na udział w Programie Polska Bezgotówkowa to otrzyma ona wsparcie polegające na pokrycie kosztów związanych z otrzymaniem terminala płatniczego. Fundacja odpowiedzialna za program pokryje również koszty obsługi płatności bezgotówkowych.

 

Zgodnie z informacją udostępnioną przez twórców programu, przedsiębiorca może otrzymać maksymalnie 3 terminalne, w tym jeden terminal mPOS. Okres dofinansowania każdego terminala jest liczony oddzielnie przez 12 miesięcy od momentu instalacji terminala.

 

Kto jest odpowiedzialny za realizację programu Polska Bezgotówkowa?

Za realizację programu są odpowiedzialni agenci rozliczeniowi, którzy będą zawierać z przedsiębiorcami odpowiednie umowy. Obecnie są to:

  • eCard S.A.,
  • eService,
  • First Data Polska SA (Polcard),
  • Paytel SA,
  • PKO Bank Polski,
  • ING Bank Śląski SA.

Lista agentów będzie na bieżąco aktualizowana na stronie programu.

 

Podpisanie umowy o współpracy – konsultacja z prawnikiem

Jeżeli zamierzasz podpisać umowę o współpracę w zakresie dostarczenia terminalu płatniczego to warto przed podpisaniem takiej umowy zwrócić się do prawnika o jej sprawdzenie. Sprawdzenie umowy można zlecić przez serwis Tu Prawnik, za pomocą przycisku opisania sprawy.

 

Co mogę teraz zrobić?

Jeżeli potrzebujesz pomocy prawnej w zakresie terminala płatniczego lub w innej sprawie skorzystaj ze przycisku opisz swoją sprawę!

Opisz swoją sprawę